Cool story Broo tell it again!

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Asiye Meine - 6 mars 2013 11:15

Jag är bittert sjuk idag. Och såklart är det magsjuka, som vanligt! Så jag kör en Walt disney maraton med mig själv och börjar med den första walt disney långfilmen, Snövit!
Fakta som ni kanske inte visste om Snövit:
- Toker skulle prata men dem hitta ingen lämplig röst till honom.
- Prinsen hade mer scener men animatörerna tyckte att han utseende passade inte med dem andra karaktärens så förkortade dem hans scener.
- Filmen gjordes på 3 år.
- Det gjordes över 2 miljoner bilder till den men bara 250 000 användes.
- Två musik gjordes till filmen som hette "music in your soup" och "You're never too old to be young" fast dem användes inte med filmen.
- Det finns en "skissad" version till "music in your soup".
-------------
Animatörerna fick lära sig att rita väder så som storm eller regn. Dem fick även studera människorörelser och uttryck för att skissa filmen så realistisk så möjligt.
Det var smått om Snövit och dem sju dvärgarna men jag skriver mer om dem senare. För måste kolla vidare.
Nästa blir Lady och Lufsen. Tar det inte i ordning då men..Vi syns!

Presentation


Hej! Mitt namn är Asiye Meine och är en helt allmänt NÖRD. Jag har många svårigheter i mitt liv då jag har min välkända social fobi. Jag ska blogga för det mesta hur det är att ha social fobi och om min vardag som går ut på saker jag nördar sedan om mina

Släng gärna en fråga

18 besvarade frågor

Omröstning

Du är ute efter rymmen och du ska välja en land i EU att bosätta dig i hela ditt liv, villken?
 "Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden"
 Irland
 Schweiz
 Spainien
 Grekland
 Italien
 Frankrike
 Storbrittanien
 Tyskland
 Nederländerna
 Polen
 Litauen
 Österrike
 Ungern
 Någon annan ena :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Another country? Translate!

Ironman - Help Select

Sidor man kan följa eller nåt sånt


Ovido - Quiz & Flashcards