Cool story Broo tell it again!

Alla inlägg under augusti 2012

Av Asiye Meine - 31 augusti 2012 10:54

I en grön äng. Ligger jag barnfita i en vit kort klänning och tänker. Jag tänker på all lögner och lögn man har sakt och blivit sagt av. Jag vill släppa den i mig och säga nej. Det går inte man kan inte man känner sig fast i sitt eget unversium. Det finns dem dagar man öppnar ögonen och blir helt galen till slut får man skulden själv.
Människor vill ha vänner och familj som man kan tro på nån som kan tjafsa med dig men skulle aldrig svika dig. Man vill gå ut sluta gå i de villkorn och regel man lever för.
Jag ligger där min chocklad bruna hår ligger överallt jag bryr mig inte om det finns insekter som skulle kunna gå runt på mig det tillhör naturen exakt som vi tillhör världen. Jag ler för hur barnslig man kan och kunde vara. Jag ligger lungt och bekvämt men jag ska ut ut till den dära onda gatorna igen.
Det är tyst här det är bara fåglarna och vinden som hörs inga bilar,inga arga folk och inget människa äns bara jag. Jag gick upp och kollade runt om mig. Jag såg en kille han var lång brunett och gröna djupa ögon. Där stog han jag älska men våga aldrig säga. Och jag lät en tår falla.

Av Asiye Meine - 31 augusti 2012 10:24

Igår blev jag nån anning jätte sjuk och idag är jag likaså så resultatet var att stanna hemma och grina. Förorten som jag bor i är rätt regning och kallt idag så det var nog bäst att jag höll mig borta.. Jep, jag läser just nu född till hjälte och den är faktist vackert bra !!
Av Rick Rordan
1 boken av 5:

Av Asiye Meine - 27 augusti 2012 22:23

De bestämmer allt.

Vem du ska älska. Var du ska arbeta. När du ska dö.
Handling:
Vad händer om du blir kär i någon annan, i någon förbjuden, i någon som inte är utvalda?
När den rätta och den sanna ställs mot varann - och du måste välja.

Åsikter/kommntarer:
Boken var förtrollande dikterna var vackra och personerna var som robotar... Nej, men den var så värklighets trogen och ett trilogi som kan göra en person både road och gåshudad. Uppföljaren av boken är Crossed som jag beställde idag och kommer nog imorn och sista boken Reached (tror jag det hette) släpps november 2012.

Orginal titel: Matched
författare: Ally Condie
översättare: Katarina Falk
Betyg: 3, 5



Raben & Sjögren

Av Asiye Meine - 27 augusti 2012 22:05

Vi har ett liv vi har familj och vi har vänner ... Det självförtroende som folket har är så starkt i mina ögon så jag blir bländad riktig bländad. Jag är rädd ibland att gå med en stil där folk skulle tycka WoW eller inte jag jag lever men jag kan inte nå det jag mest av allt vill nå till.
Så fort jag säger "ooh man! Jag klara det" så fryser jag till och tänker på all negativt i livet. Det här är jag Asse Meine 11 åring- skitunge som inte kan sträcka sig väl nog men springer efter drömmarna endå twitte ciaaoo så länge

Presentation


Hej! Mitt namn är Asiye Meine och är en helt allmänt NÖRD. Jag har många svårigheter i mitt liv då jag har min välkända social fobi. Jag ska blogga för det mesta hur det är att ha social fobi och om min vardag som går ut på saker jag nördar sedan om mina

Släng gärna en fråga

18 besvarade frågor

Omröstning

Du är ute efter rymmen och du ska välja en land i EU att bosätta dig i hela ditt liv, villken?
 "Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden"
 Irland
 Schweiz
 Spainien
 Grekland
 Italien
 Frankrike
 Storbrittanien
 Tyskland
 Nederländerna
 Polen
 Litauen
 Österrike
 Ungern
 Någon annan ena :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Another country? Translate!

Ironman - Help Select

Sidor man kan följa eller nåt sånt


Ovido - Quiz & Flashcards