Cool story Broo tell it again!

Alla inlägg under januari 2013

Av Asiye Meine - 29 januari 2013 21:21

Fatma (Turkisk förkortning för Fatimah) frågade mig en fråga här på bloggen om hur man egentligen uttalar mitt namn.
Asiye eller Asiya?
Asiye, eftersom det är den Turkiska versionen för Hz. Asiyahs namn men har inget emot att bli kallad med den hebreiska (eftersom hon levde i Israel den tiden)/arabiska versionen. Jag blir ändå kallad för det i moskéen så haha!

Av Asiye Meine - 23 januari 2013 21:48

Hahaha, jag borde inte säga att jag ska göra inlägg "varje" dag. Men som ni säkert vet är det en tid då jag mår väldigt dåligt. Men jag gick och berättade allt för mamma då hon började jobba på att fixa allt. Och för första gången i hela 2 månader och tre veckor var jag GLAD! Jag lärde mig i dem här två månaderna är att skita i vad andra säger och det bästa är att jag gör det oftast också! Jag ska skriva vidare någon annanstans så att jag inte babblar för mycket men 12 mobbarena om ni läser det här? Gå åt skogen. Jag har bättre ord för er men jag ska inte sjunka lika lågt som ni.
Jag tror att jag ska börja blogga regelbundet här, igen. Men jag petar in en "tror" satt det inte blir en sjukt grej av det igen.

Av det längst upp, vill jag bara tacka en enda sak i hela universum.
Gud ~ ?

Av Asiye Meine - 21 januari 2013 00:52

Jag har fått en fråga från en flicka vid namn Vera (bloggar via mobilen, höhö ^.^) om vad mina andra alternativa bloggar heter.
Och ja, svaret är att en av dem är menat att vara anonym och den andra ska jag skriva här men jag måste komma igång med den.
------------
Imorgon är det måndag. Ja, dagens händelser var urdåliga men endå intressanta. Men fööööör privata för att kunna skriva upp här. Jag lovar att jag ska skärpa mig med bloggningen! Och den här gången MENAR jag det! Just nu är det bara för mycket som händer mig... Jag har fått så mycket ångest satt jag inte orkar, jag kan varken somna eller vakna.

Av Asiye Meine - 8 januari 2013 22:17

Demigod, potterhead och Narnian ... <3
Och nej, Hungerspelen har man läst och eftersom böckerna är så jävligt lik andra så är det inget för mig. Men dem är ändå bra!
Men ni kan kryssa bort Hungerspelen!

Av Asiye Meine - 8 januari 2013 22:04

En av dem mest bästa skådespelarens är nog dem gamla goda Zooey Deschanel och Joseph Gordon-Levitt! Dem har sjukt bra filmer! Och fan i mig att skulle tipsa en film som dem gjorde tillsammans 2009.
500 days of summer.
Men jag varnar er det är ingen kärleks historia ;)

Av Asiye Meine - 8 januari 2013 22:04

En av dem mest bästa skådespelarens är nog dem gamla goda Zooey Deschanel och Joseph Gordon-Levitt! Dem har sjukt bra filmer! Och fan i mig att skulle tipsa en film som dem gjorde tillsammans 2009.
500 days of summer.
Men jag varnar er det är ingen kärleks historia ;)

Av Asiye Meine - 8 januari 2013 21:54

Alla som har följt bloggen ett tag vet jag är helt förälskad i PJ/HoO, sjuuukt mycket!! Den 16 augusti kommer Percy Jackson monsterhavet ut och en hel del nytt kommer ut.
Först och främst så är det filmens åldersgräns - 15 år. Wtf? Den kanske är läskig för vissa i vissa delar men den borde få 11 års gräns om den så jävligt inte är till lämpligt för yngre. Eller så är det självaste sf appen som strular, för titta vilken åldersgräns den gamla goda Alfons Åberg fick.
Och sen är det den andra saken, jag vågar faktiskt nästan inte titta på den nya filmen jämfört på hur sjukt mycket dem har ändrat saker och ting. Thalia var en mycket viktig del för första boken och den kommer det vara på tvåan också. Men hur ska dem förklara det där med tallen och sådant, sen så hade hon ju förvandlas till sin vanliga jag i slutet av boken. Och ni som älskar filmen, läs helst boken för tro mig den är mycket mer fångande och först O främst original.
Sen Thalia dottern till Zeuz. Okej, alla som har läst boken (återigen) föreställer henne som en helt enkelt en med punkar stil! Och som rykten går så är det hon där under som ska spela Thalia. (Det är ett rykte så jag vet inte)
Jag ska inte börja klaga redan, jag ska först gå på på filmen när den går på bion, och jag bryr mig inte om jag är 12 år eller inte jag ska ljuga om min ålder (eller smita in)! .. Om man är en demigod så är man en!
Potter head.
Demi god.
Och Leo Valdez forever ~

Av Asiye Meine - 7 januari 2013 22:54

Ja, våren och sommaren är snart här. Mina favorit årstider är nog Sommaren för att det är mer släng på dig vad du vill och ha kul, hösten för man är så jävligt trött på att sommaren är som den är, haha.
Men här kommer insperirerande (döm inte mig xD)
Alla bilder är från weheartit.. :)

Presentation


Hej! Mitt namn är Asiye Meine och är en helt allmänt NÖRD. Jag har många svårigheter i mitt liv då jag har min välkända social fobi. Jag ska blogga för det mesta hur det är att ha social fobi och om min vardag som går ut på saker jag nördar sedan om mina

Släng gärna en fråga

18 besvarade frågor

Omröstning

Du är ute efter rymmen och du ska välja en land i EU att bosätta dig i hela ditt liv, villken?
 "Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden"
 Irland
 Schweiz
 Spainien
 Grekland
 Italien
 Frankrike
 Storbrittanien
 Tyskland
 Nederländerna
 Polen
 Litauen
 Österrike
 Ungern
 Någon annan ena :)

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Another country? Translate!

Ironman - Help Select

Sidor man kan följa eller nåt sånt


Ovido - Quiz & Flashcards